Zaszeregowanie obiektu turystycznego do kategorii pole biwakowe i wpisanie go do ewidencji

18‑02‑2016

KARTA INFORMACYJNA
Urząd Miasta Racibórz, ul. Króla Stefana Batorego 6
Centrala nr tel. +48 32 755 06 00,
Wydział  Promocji, Kultury, Turystyki i Sportu  nr tel. +48 32 755 07 49

 

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 2211).
  2. Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 sierpnia 2004 r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 2166).
  3. Rozporządzenie Ministra Sportu i Turystyki z dnia 29 grudnia 2010 r. w sprawie opłat związanych z zaszeregowaniem obiektu hotelarskiego ( Dz. U. z 2011 r. Nr 10 poz. 54).
  4. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2111).

 

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek.
  2. Dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty skarbowej.
  3. Opinia właściwej miejscowo komendy powiatowej (miejskiej) Państwowej Straży Pożarnej dot. spełniania przez obiekt wymagań przeciwpożarowych lub protokół okresowej kontroli Państwowej Staży Pożarnej (kserokopia).
  4. Opinia właściwego miejscowo państwowego powiatowego inspektora sanitarnego dot. spełnienia przez obiekt wymagań sanitarnych lub protokół okresowej kontroli Państwowej Inspekcji Sanitarnej (kserokopia).
  5. Opis obiektu.
  6. Dokumenty potwierdzające spełnianie przez obiekt wymagań budowlanych:
  7. Dla obiektów, dla których jest to wymagane - decyzja o pozwoleniu na budowę wraz z potwierdzonym zawiadomieniem właściwego organu o przystąpieniu do użytkowania obiektu lub decyzja o pozwoleniu na użytkowanie obiektu, lub decyzja o pozwoleniu na zmianę sposobu użytkowania obiektu, a w przypadku obiektów wzniesionych przed 1 kwietnia 1995 r., które utraciły wymienione dokumenty - opinia rzeczoznawcy budowlanego stwierdzającą bezpieczeństwo użytkowania obiekt.
  8. Dla wszystkich obiektów - książka obiektu z wpisami potwierdzającymi przeprowadzenie okresowych kontroli wymaganych ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz.U. z 2003 r. Nr 207, poz.2016, z poźn.zmianami), przedstawioną do wglądu organowi dokonującemu kontroli lub oceny obiektu.
  9. Deklaracja dotycząca spełniania minimalnych wymagań co do wyposażenia dla obiektów świadczących usługi hotelarskie, niebędących obiektami hotelarskimi oraz dla pól biwakowych.
  10. Zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON, wydane przez właściwy urząd statystyczny.
  11. Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.

 

Sposób dostarczania dokumentów

Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:

  1. Przesłać pocztą tradycyjną.
  2. Złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach pracy.
  • w sekretariacie Wydziału Promocji, Kultury, Turystyki i Sportu - pokój nr 311 (III piętro) lub
  • w Biurze Obsługi Interesantów (parter)
  1. Przesłać elektronicznie za pośrednictwem Platformy ePUAP z wykorzystaniem usługi Pisma ogólnego do podmiotu publicznego.

 

Jednostka odpowiedzialna

Wydział Promocji, Kultury, Turystyki i Sportu (pokój Nr 311 - III piętro)
Numer telefonu +48 32 755 07 49

 

Opłaty

  1. Kwota opłaty za dokonanie oceny spełniania przez obiekt hotelarski wymagań niezbędnych do zaszeregowania obiektu do rodzaju pole biwakowe - 100 PLN.
  2. Opłatę za dokonanie oceny wnosi się na rachunek budżetu samorządu terytorialnego.
  3. Termin wniesienia opłaty: najpóźniej w dniu składania wniosku.
  4. Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 PLN od każdego stosunku pełnomocnictwa.
  5. Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
  6. Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto urzędu.
  7. Numer Rachunku Bankowego: MIASTO RACIBÓRZ : 78 1050 1070 1000 0004 0003 3692
  8. Bezpośrednio zapłaty bez pobierania dodatkowych opłat można dokonać w kasie Urzędu Miasta Racibórz - pokój Nr 116 (I piętro).
  9. Termin wniesienia opłaty: najpóźniej w dniu składania pełnomocnictwa.

 

Terminy i sposób załatwienia sprawy

  1. W terminie do 1 miesiąca od złożenia kompletnego wniosku wydawana jest decyzja o zaszeregowaniu bądź odmowie zaszeregowania obiektu do kategorii Pole biwakowe. W sprawach szczególnie skomplikowanych termin ten może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy.
  2. Jeżeli obiekt uzyskał zaszeregowanie do kategorii Pole biwakowe, na podstawie decyzji o zaszeregowaniu wpisywany jest do ewidencji pól biwakowych. O dokonaniu wpisu Wnioskodawca jest informowany pismem.
  3. Jeżeli obiekt nie uzyskał zaszeregowania do kategorii Pole biwakowe, wydawana jest decyzja o odmowie wpisu do ewidencji obiektów pól biwakowych.

 

Tryb odwoławczy

  1. Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia, za pośrednictwem organu, który to rozstrzygnięcie wydał.
  2. Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.
  3. W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. 
  4. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna, co oznacza, iż decyzja podlega wykonaniu i brak jest możliwości zaskarżenia decyzji.

 

Inne informacje

  1. Pola biwakowe to obiekty niestrzeżone, umożliwiające nocleg w namiotach.
  2. Zaszeregowania pól biwakowych dokonuje i prowadzi ich ewidencję Prezydent Miasta właściwy ze względu na miejsce ich położenia.
  3. Przed rozpoczęciem świadczenia usług hotelarskich przedsiębiorca obowiązany zgłosić ten obiekt do ewidencji pól biwakowych.
  4. W celu uzyskania zaszeregowania obiektu do kategorii Pole biwakowe należy złożyć wniosek wraz z wymaganymi załącznikami.
  5. Na podstawie decyzji o zaszeregowaniu, obiekt wpisywany jest do ewidencji pól biwakowych.
  6.  Prezydent Miasta ma prawo kontrolować, w zakresie swojej właściwości miejscowej, przestrzeganie:

  • Wymagań co do wielkości obiektu, jego wyposażenia oraz zakresu świadczonych usług, ustalone dla rodzaju i kategorii, do których obiekt został zaszeregowany.

  • Wymagań sanitarnych, przeciwpożarowych oraz innych określonych odrębnymi przepisami.

    - w stosunku do wszystkich obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie.

  1. Organy, o których mowa, mogą wykonywać następujące czynności kontrolne:
  • Dokonywać kontroli wszystkich pomieszczeń i urządzeń wchodzących w skład kontrolowanych obiektów.
  • Żądać od kierownika obiektu oraz od wszystkich osób, które są w tym obiekcie zatrudnione, pisemnych i ustnych informacji w sprawach objętych kontrolą.
  • Żądać okazania dokumentów potwierdzających spełnienie przez obiekt wymagań sanitarnych, przeciwpożarowych i innych określonych odrębnymi przepisami.
  1. Jeżeli obiekt, pozostający poza ewidencją organu dokonującego kontroli, nie spełnia wymagań przewidzianych dla rodzaju i kategorii, do których został zaszeregowany, lub minimalnych wymagań dla innych obiektów świadczących usługi hotelarskie, organ kontrolujący zawiadamia organ prowadzący ewidencję obiektu.
  2. Jeżeli obiekt hotelarski przestał spełniać wymagania określone dla rodzaju i kategorii zaszeregowania organ prowadzący ewidencję uchyla decyzję o zaszeregowaniu obiektu do określonego rodzaju.
  3. Jeżeli obiekt, w którym świadczone są usługi hotelarskie nie spełnia wymagań określonych przepisami prawa, organ prowadzący ewidencję może nakazać wstrzymanie świadczenia usług hotelarskich do czasu usunięcia stwierdzonych uchybień.

 

Przetwarzanie danych osobowych

Stosownie do art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE. L. Nr 119 poz. 1 z 2016 r.) - dalej RODO:

  1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Prezydent Miasta Racibórz ul. Króla Stefana Batorego 6, 47-400 Racibórz, boi@um.raciborz.pl, tel. 32 755 0600.
  2. Dane kontaktowe inspektora ochrony danych to iodo@um.raciborz.pl.
  3. Celem przetwarzania danych osobowych jest realizacja statutowych i ustawowych zadań Miasta Racibórz. Przetwarzanie danych jest niezbędne do wykonywania zadań realizowanych w interesie publicznym, a także w ramach sprawowania władzy publicznej.
  4. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest:
  • zgoda na przetwarzanie danych osobowych - art. 6 ust. 1 lit. b RODO. Na jej podstawie przetwarzane są  dane podawane przez Pana/Panią dobrowolnie np. numer telefonu celem zapewnienia szybkiej i sprawnej komunikacji związanej z realizacją złożonego wniosku,
  • wykonanie umowy, której jest Pan/Pani stroną lub podjęcie działań na Pana/Pani żądanie przed zawarciem umowy - art. 6 ust. 1 lit. b RODO,
  • wypełnienie obowiązku wynikającego z przepisu prawa - art. 6 ust. 1 lit . c RODO,
  • wykonanie zadania realizowanego w interesie publicznym przez administratora - art. 6 ust. 1 lit. e RODO
  1. Na podstawie obowiązujących przepisów prawa, jeśli będzie to konieczne, Pana/Pani dane będą udostępniane innym administratorom, podmiotom przetwarzającym oraz osobom upoważnionym do przetwarzania danych osobowych, które muszą mieć dostęp do danych, aby wykonywać swoje obowiązki. Wymienieni odbiorcy danych zostaną zobowiązani do zachowania danych osobowych w poufności w procesie ich przetwarzania.
  2. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego.
  3. Dane osobowe będą przechowywane przez okres wyznaczony przepisami prawa, w tym przez okres wskazany w instrukcji kancelaryjnej.
  4. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Panu/Pani prawo do:
  • żądania dostępu do danych dotyczących osoby, której dotyczą,
  • sprostowania danych osobowych,
  • żądania usunięcia danych osobowych,
  • żądania ograniczenia przetwarzania,
  • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
  • cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,
  • wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  1. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Konsekwencją ich niedopełnienia będzie brak możliwości realizacji sprawy.
  2. Pana/Pani dane nie będą przetwarzane dla zautomatyzowanego podejmowania decyzji, nie będą podlegały profilowaniu.

Brak dokumentów
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany article-history-date-create Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
article-history-load-more