Zezwolenie na lokalizację lub przebudowę zjazdu (DM9)

16‑12‑2009

KARTA INFORMACYJNA
Urząd Miasta Racibórz, ul. Króla Stefana Batorego 6
Centrala nr tel. +48 32 755 06 00,
Wydział Dróg Miejskich  nr tel. +48 32 755 06 73

 

Podstawa prawna

  1. art. 29 ust. 1 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 645 z późn. zm.).
  2. § 77, § 78, § 79, § 113 st. 7 rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (t.j. Dz. U. z 2016, poz. 124 z późn. zm.).
  3. art. 104 §1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2000).


Wymagane dokumenty

  1. Wypełniony wniosek o wydanie zezwolenia na lokalizację zjadu - DM9 (patrz załącznik)
  2. 2 egzemplarze projektu składającego się z:
  • planu orientacyjnego w skali 1:5000 lub zbliżonej z zaznaczoną kolorem przedmiotową działką;
  • wyrysu z mapy zasadniczej w skali 1:1000 lub zbliżonej, z zaznaczeniem działek sąsiednich, w tym działek dróg;
  • planu zagospodarowania działki w skali 1:500 lub zbliżonej, ze szczegółowym zaznaczeniem sposobu włączenia do układu drogowego (geometria wjazdu z zachowaniem skali mapy);
  • opisu technicznego proponowanego wjazdu, rodzaj proponowanej nawierzchni, technologia wykonania, pochylenia podłużne, poprzeczne i sposób jego wykorzystania, charakterystyka drogi, do której następuje jego włączenie, itp.
  • w przypadku ustanowienia pełnomocnika oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa wraz z oryginałem dowodu wniesienia opłaty skarbowej;
  • aktualny wypis z rejestru gruntów, odpis z ksiąg wieczystych lub inny dokument potwierdzający prawo do dysponowania nieruchomością objętą wnioskiem.

 

Sposób dostarczania dokumentów

Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:

  1. Przesłać pocztą tradycyjną.
  2. Złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach pracy:
  • w sekretariacie Wydziału Dróg Miejskich - pokój nr  204 (II piętro) lub
  • w Biurze Obslugi Interesantów (parter)
  1. Przesłać elektronicznie za pośrednictwem Platformy ePUAP z wykorzystaniem usługi Pisma ogólnego do podmiotu publicznego.

 

Jednostka odpowiedzialna

Wydział Dróg Miejskich  - pokój nr  204 (II piętro)
Numer telefonu +48 32 755 06 73

 

Opłaty

  1. Opłata skarbowa za wydanie decyzji wynosi 82 zł (za wyjątkiem spraw dotyczących budownictwa mieszkaniowego).
  2. Opłata za dołączone pełnomocnictwo do reprezentowania strony wynosi 17 zł. Opłatę należy uiścić w Kasie UM, lub na konto nr: ING BSK S.A. 78 1050 1070 1000 0004 0003 3692.

 

Termin udzielenia odpowiedzi

1 miesiąc


Tryb odwoławczy

Od decyzji przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Racibórz, w terminie 14 dni od daty doręczenia dezycji.
 

Inne informacje

Na czas realizacji przedmiotowego zjazdu wymagane jest uzyskanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego.
 

Przetwarzanie danych osobowych

Informuję, że zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE. L. Nr 119 poz.1z 2016 r.) - dalej RODO

  1. Administratorem danych osobowych jest Prezydent Miasta Racibórz ul. Króla Stefana Batorego 6, 47-400 Racibórz, drogimiejskie@um.raciborz.pl, tel. 32 755 06 73.
  2. Dane kontaktowe inspektora ochrony danych to iodo@um.raciborz.pl.
  3. Celem przetwarzania danych osobowych jest wydanie zezwolenia na lokalizację zjazdu.
  4. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit . c RODO - wypełnienie obowiązku wynikającego z przepisu prawa tj. ustawy z 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego oraz ustawy z 21 marca 1985 r. o drogach publicznych.
  5. Na podstawie obowiązujących przepisów prawa, jeśli będzie to konieczne, dane będą udostępniane innym administratorom oraz osobom upoważnionym do przetwarzania danych osobowych, które muszą mieć dostęp do danych, aby wykonywać swoje obowiązki. Wymienieni odbiorcy danych zostaną zobowiązani do zachowania danych osobowych w poufności w procesie ich przetwarzania.
  6. Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego.
  7. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat.
  8. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje wnioskodawcy prawo do:
  • żądania dostępu do danych dotyczących osoby, której dotyczą,
  • sprostowania danych osobowych,
  • żądania usunięcia danych,
  • żądania ograniczenia przetwarzania,
  • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
  • prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych,
  • wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  1. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Wnioskodawca zobowiązany jest do ich podania, konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości realizacji wniosku.
  2. Dane nie będą przetwarzane dla zautomatyzowanego podejmowania decyzji, nie będą poddane profilowaniu.

Kategorie
Załatwianie spraw i procedury:
Wydział Dróg Miejskich
Publikacje:
Załatwianie spraw i procedury

Dokumenty:
Plik pdf Wniosek o wydanie zezwolenia na lokalizacje lub przebudowę zjazdu DM9.pdf
25-04-2023 14:55:03
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
80KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany article-history-date-create Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
article-history-load-more