Wydanie Karty "Rodzina+" i jej duplikatu

04‑09‑2023 09:19:07

KARTA INFORMACYJNA
Urząd Miasta Racibórz, ul. Króla Stefana Batorego 6
Centrala nr tel. +48 32 755 06 00

Wydział Lokalowy i Spraw Społecznych nr tel. +48 32 755 06 21

 

Podstawa prawna

Uchwała Rady Miasta Racibórz nr XI/121/2015 z dnia 28 października 2015 roku ogłoszona w Dzienniku Urzędowym 7 grudnia 2015 roku

 

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek o przyznanie Karty "Rodzina+" lub wniosek o wydanie duplikatu Karty "Rodzina+" (patrz załączniki).
  2.  W przypadku rodziny zastępczej do wniosku należy dołączyć kopię postanowienia właściwego sądu dot. ustanowienia rodziny zastępczej nad małoletnimi wskazanymi we wniosku (oryginał do wglądu).
  3. W przypadku pełnienia funkcji opiekunów prawnych do wniosku należy dołączyć kopię postanowienia właściwego sądu o funkcji opiekunów prawnych małoletnich wskazach we wniosku (oryginał do wglądu).
  4. W przypadku dzieci powyżej 18 roku życia, które uczą się w szkole ponadgimnazjalnej do wniosku należy dołączyć kopię legitymacji szkolnej (oryginał do wglądu).
  5. W przypadku osób kontynuujących naukę na studiach wyższych do wniosku należy dołączyć zaświadczenie, które powinno być opatrzone datą zawierającą określenie dnia, miesiąca oraz roku i miejsca sporządzenia zaświadczenia oraz zawierać własnoręczny, czytelny podpis wydającego zaświadczenie ze wskazaniem Uczelni oraz imienia i nazwiska upoważnionego do wydania zaświadczenia zawierające następujące dane:
  • imię i nazwisko studenta,
  • numer PESEL i datę urodzenia studenta,
  • wskazanie roku akademickiego na jakim uczy się student,
  • termin w jakim student kończy naukę lub w jakim student powinien zakończyć naukę zgodnie z odrębnymi przepisami prawa,
  • określenie celu dla jakiego jest wydane - celem otrzymania karty „Rodzina+”.

 

Sposób dostarczania dokumentów

Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:

  1. Przesłać pocztą tradycyjną.
  2. Złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach pracy:
  • w Wydziale Lokalowym i Spraw Społecznych, (pokój nr 319 - III piętro) lub
  • w Biurze Obsługi Interesantów (parter)
  1. Przesłać elektronicznie za pośrednictwem Platformy ePUAP z wykorzystaniem usługi Pismo ogólne do podmiotu publicznego.

 

Jednostka odpowiedzialna

Wydział Lokalowy i Spraw Społecznych (pokój nr 319 - III piętro)
Numer telefonu +48 32 755 06 21

 

Opłaty

  1. Karta jest przyznawana bezpłatnie
  2. Wydanie duplikatu karty jest bezpłatne

 

Inne informacje

  1. Karta oraz jej duplikat są przyznawane i wydawane bezpłatnie na wniosek rodzica (rodziców).
  2. Karta przysługuje rodzinie wielodzietnej – należy przez to zrozumieć rodzinę, w której rodzic (rodzice) lub małżonek rodzica mają na utrzymaniu co najmniej troje dzieci w wieku do ukończenia 18 roku życia lub w wieku do ukończenia 25 roku życia, a w przypadku gdy dziecko uczy się w:
  • szkole do 30 września roku kalendarzowego, w którym planowo, zgodnie z przepisami odrębnymi nauka się zakończyła lub powinna się zakończyć,
  • szkole wyższej do końca roku akademickiego, w którym planowo, zgodnie z przepisami odrębnymi nauka się zakończyła lub powinna się zakończyć,

    której członkami są rodzic (rodzice), małżonek rodzica, dzieci, z tym zastrzeżeniem, że wymóg posiadania na utrzymaniu co najmniej trojga dzieci nie dotyczy rodzica zastępczego (rodziców zastępczych) lub osoby (osób) prowadzącej rodzinny dom dziecka zgodnie z przepisami ustawy o pieczy zastępczej lub opiekuna prawnego (opiekunów prawnych dzieci)
  1. Karta zawiera imię i nazwisko uprawnionego i uprawnia do skorzystania z ulg o których mowa w Programie.
  2. Dzieciom poniżej 10 roku życia nie wydaję się odrębnych kart. Dane dzieci, o których mowa w zdaniu pierwszym ujęte są w karcie rodzica (rodziców) i karta ważna jest po okazaniu ważnego dokumentu potwierdzającego tożsamość rodzica.
  3. Osobne karty wydaje się dzieciom powyżej 10-go roku życia oraz rodzicowi (rodzicom).
  4. Karta rodzica ważna jest po okazaniu ważnego dokumentu potwierdzającego tożsamość uprawnionego.
  5. Karta wydana uprawnionemu w wieku powyżej 18 roku życia ważna jest wyłącznie po okazaniu legitymacji szkolnej lub legitymacji studenckiej
  6. Wnioskodawca zobowiązuje się do niezwłocznego poinformowania Prezydenta Miasta Racibórz o wszelkich zmianach zawartych we wniosku.

 

Przetwarzanie danych osobowych

Stosownie do art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE. L. Nr 119 poz. 1 z 2016 r.) - dalej RODO:

  1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Prezydent Miasta Racibórz ul. Króla Stefana Batorego 6, 47-400 Racibórz, boi@um.raciborz.pl, tel. 32 755 06 00.
  2. Dane kontaktowe inspektora ochrony danych to iodo@um.raciborz.pl.
  3. Celem przetwarzania danych osobowych jest realizacja statutowych i ustawowych zadań Miasta Racibórz. Przetwarzanie danych jest niezbędne do wykonywania zadań realizowanych w interesie publicznym, a także w ramach sprawowania władzy publicznej.
  4. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest:
  • zgoda na przetwarzanie danych osobowych - art. 6 ust. 1 lit. b RODO. Na jej podstawie przetwarzane są  dane podawane przez Pana/Panią dobrowolnie np. numer telefonu celem zapewnienia szybkiej i sprawnej komunikacji związanej z realizacją złożonego wniosku,
  • wykonanie umowy, której jest Pan/Pani stroną lub podjęcie działań na Pana/Pani żądanie przed zawarciem umowy - art. 6 ust. 1 lit. b RODO,
  • wypełnienie obowiązku wynikającego z przepisu prawa - art. 6 ust. 1 lit . c RODO,
  • wykonanie zadania realizowanego w interesie publicznym przez administratora - art. 6 ust. 1 lit. e RODO
  1. Na podstawie obowiązujących przepisów prawa, jeśli będzie to konieczne, Pana/Pani dane będą udostępniane innym administratorom, podmiotom przetwarzającym oraz osobom upoważnionym do przetwarzania danych osobowych, które muszą mieć dostęp do danych, aby wykonywać swoje obowiązki. Wymienieni odbiorcy danych zostaną zobowiązani do zachowania danych osobowych w poufności w procesie ich przetwarzania.
  2. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego.
  3. Dane osobowe będą przechowywane przez okres wyznaczony przepisami prawa, w tym przez okres wskazany w instrukcji kancelaryjnej.
  4. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Panu/Pani prawo do:
  • żądania dostępu do danych dotyczących osoby, której dotyczą,
  • sprostowania danych osobowych,
  • żądania usunięcia danych osobowych,
  • żądania ograniczenia przetwarzania,
  • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
  • cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,
  • wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  1. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Konsekwencją ich niedopełnienia będzie brak możliwości realizacji sprawy.
  2. Pana/Pani dane nie będą przetwarzane dla zautomatyzowanego podejmowania decyzji, nie będą podlegały profilowaniu.
Dokumenty:
Plik pdf Wzór wniosku o wydanie karty Rodzina+.PDF.pdf
04-09-2023 09:29:24
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
56KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik odt Wzór wniosku o wydanie karty Rodzina+.odt
04-09-2023 09:29:24
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/vnd.oasis.opendocument.text
Rozmiar:
16KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik odt Wzór wniosku o wydanie duplikatu karty Rodzina+.odt
04-09-2023 09:29:24
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/vnd.oasis.opendocument.text
Rozmiar:
13KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu