Załatwianie spraw w urzędzie/Procedury


Sposób dostarczania dokumentów do Urzędu Miasta Racibórz

 

Pisma w sprawach załatwianych przez Urząd Miasta Racibórz mogą być przesyłane do Urzędu drogą pocztową, składane osobiście w godzinach przyjęć stron w Biurze Obsługi Interesantów lub w sekretariacie wydziału załatwiającego daną sprawę oraz przesyłane elektronicznie za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej.

Urząd Miasta Racibórz udostępnia elektroniczną skrzynkę podawczą na Platformie SEKAP lub na Platformie ePUAP.

Adres skrzynki podawczej na Platformie ePUAP: /xp47en3j9b/skrytka
 

Jak korzystać z Platformy SEKAP lub Platformy ePUAP:

Korzystanie z usług elektronicznych rozpoczynamy od założenia skrzynki kontaktowej:

Po zalogowaniu się i wybraniu odpowiedniego urzędu udostępniony zostanie katalog usług, z którego należy wybrać interesującą nas usługę (sprawę). W przypadku Platformy ePUAP można dodatkowo skorzystać z katalogu tzw. "Usług centralnych".

Lista wszystkich kart usług wraz z formularzami elektronicznymi i/lub wnioskami dostępna jest w zakładce "Sprawy w Urzędzie".

Jeżeli chcesz załatwić sprawę elektronicznie, a nie została ona ujęta w katalogu usług oferowanym na Platformie SEKAP lub ePUAP wówczas skorzystaj z ogólnej karty usług:

Dokumenty elektroniczne doręczane do Urzędu Miasta Racibórz za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej muszą być opatrzone:

  • kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
  • profilem zaufanym ePUAP (jak uzyskać profil zaufany kliknij TUTAJ). W Raciborzu punkty potwierdzające profil zaufany znajdują się w Urzędzie Skarbowym oraz w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych.

Istnieje możliwość powiązania kont na Platformie SEKAP i ePUAP co skraca czas opatrywania wniosków za pomocą profilu zaufanego ePUAP na Platformie SEKAP.

Więcej informacji na temat korzystania:

  • z Platformy SEKAP znajduje się w tutaj
  • z Platformy ePUAP znajduje się tutaj.
Akceptowane informatyczne nośniki danych:
Pendrive, płyta CD, DVD.

Dokumenty elektroniczne na informatycznych nośnikach danych należy dostarczyć do Biura Obsługi Interesantów Urzędu Miasta w godzinach pracy Urzędu.

Akceptowane formaty:
Urząd Miasta Racibórz akceptuje formaty danych - w jakich zapisuje się załączniki dodawane do pism - wymienione w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 września 2011 r. w sprawie sporządzania i doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych.

Akceptowane rozmiary dokumentów elektronicznych:
Maksymalny rozmiar dokumentu elektronicznego wraz z załącznikami nie może przekroczyć 5 MB.

Informacje o stanie przyjmowanych spraw, kolejności ich załatwiania i rozstrzygania publikowane są na Platformie e-Usług Publicznych SEKAP.

Podmiot udostępniający informację:
Prezydent Miasta Racibórz
Informacja wytworzona przez:
Bożena Kotula
email: or2@um.raciborz.pl tel.:+48327550661
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Bożena Kotula
email: or2@um.raciborz.pl tel.:+48327550661
Data wytworzenia informacji:
28-12-2015 10:00:00
Data udostępnienia informacji:
28-03-2018 15:20:36
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie