Wydawanie zaświadczeń o położeniu nieruchomości/działki w obszarze rewitalizacji lub w obszarze zdegradowanym

07‑09‑2017 14:27:43

KARTA INFORMACYJNA
Urząd Miasta Racibórz, ul. Króla Stefana Batorego 6,
Centrala nr tel. +48 32 755 06 00;
Wydział Rozwoju nr tel. +48 32 755 06 33

 

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 9 października 2015 r. o  rewitalizacji  (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 278)
  2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572).
  3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej  (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2111).
  4. Uchwała nr XLIV/630/2022 Rady Miasta Racibórz z dnia 25 maja 2022 r. w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji na terenie Miasta Racibórz.
  5. Uchwała nr LIX/852/2023 Rady Miasta Racibórz z dnia 28 czerwca 2023 r. z późn. zm. w sprawie Gminnego Programu Rewitalizacji dla Miasta Racibórz do roku 2030.

 

 Wymagane dokumenty

  1. Wypełniony formularz wniosku o wydanie zaświadczenia o położeniu nieruchomości w obszarze rewitalizacji, obszarze zdegradowanym, specjalnej strefie rewitalizacji (patrz załącznik),
  2. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia,
  3. Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty skarbowej

 

Sposób dostarczania dokumentów

Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:

  1. Przesłać pocztą tradycyjną.
  2. Złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach pracy.
  3. Przesłać elektronicznie za pośrednictwem Platformy ePUAP z wykorzystaniem usługi Pisma ogólnego do podmiotu publicznego.

 

Jednostka odpowiedzialna

Wydział Rozwoju, pok. nr 303 - III piętro
Numer telefonu: +48 32 755 06 33

 

Opłaty

  1. Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia w wysokości 17 zł,
  2. W przypadku ustanowienia pełnomocnika,  opłata skarbowa z tytułu udzielenia  pełnomocnictwa w wysokości 17 zł.
  3. Opłatę skarbową należy uiścić w kasie Urzędu Miasta Racibórz lub na rachunek bankowy Miasta Racibórz, ul. Króla Stefana Batorego 6, 47-400 Racibórz, nr rachunku: 78 1050 1070 1000 0004 0003 3692.


Termin udzielenia odpowiedzi

Zaświadczenie wydaje się bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia.

 

Tryb odwoławczy

  1.  Wnioskodawcy przysługuje zażalenie jedynie na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia.
  2. Zażalenie wnosi się za pośrednictwem Prezydenta Miasta Racibórz do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia.
  3.  Wniesienie zażalenia jest wolne od opłat.

 

Inne informacje

W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.

 

Przetwarzanie danych osobowych

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2  Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679  w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE  z 2016 Nr 119 poz. 1 ) informuję, że:

  1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Prezydent Miasta Racibórz z siedzibą w 47-400 Racibórz, ul. Króla Stefana Batorego 6.
  2. Dane kontaktowe inspektora ochrony danychto iodo@um.raciborz.pl.
  3. Celem przetwarzania danych osobowych jest wydanie zaświadczenia o położeniu nieruchomości w obszarze rewitalizacji, obszarze zdegradowanym, specjalnej strefie rewitalizacji.
  4. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest wykonanie prawa (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) tj.
  5. Na podstawie obowiązujących przepisów prawa Pana/Pani dane będą udostępniane, w tym innym administratorom, a także podmiotom przetwarzającym oraz osobom upoważnionym do przetwarzania danych osobowych, które muszą mieć dostęp do danych, aby wykonywać swoje obowiązki.
  6. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego.
  7. Dane osobowe będą przechowywane nie dłużej niż jest to niezbędne do realizacji celów przetwarzania danych osobowych tj. 5 lat licząc od końca roku kalendarzowego w którym został złożony wniosek. Po upływie wymienionego okresu przechowywania dane osobowe zostaną usunięte lub zanonimizowane.
  8. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Panu/Pani prawo do:
  • żądania dostępu do danych dotyczących osoby, której dotyczą,
  • sprostowania danych osobowych
  • żądania usunięcia danych,
  • żądania ograniczenia przetwarzania,
  • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
  • wniesienia skargi do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.
  1. Pana/Pani dane nie będą przetwarzane dla zautomatyzowanego podejmowania decyzji, nie będą profilowane.
Dokumenty:
Plik pdf Wniosek o wydanie zaświadczenia położeniu nieruchomości w obszarze rewitalizacji_1104925.pdf
04-05-2023 10:22:05
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
94KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu