Przyjęcie i rozpatrzenie wniosku do sporządzanego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w terminie wyznaczonym w ogłoszeniu o podjęciu uchwały o przystąpieniu do sporządzenia planu

16‑12‑2009

KARTA INFORMACYJNA
Urząd Miasta Racibórz, ul. Króla Stefana Batorego 6
Centrala nr tel. +48 32 755 06 00,
Wydział  Inwestycji i Urbanistyki nr tel. +48 32 755 06 03

 

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 977 z późn. zm.).

 

Wymagane dokumenty

  1. Wypełniony formularz pisma dotyczącego aktu planowania przestrzennego (patrz załącznik).
  2. Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.

 

Sposób dostarczania dokumentów

Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:

  1. Przesłać pocztą tradycyjną.
  2. Złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach pracy:
  • w Biurze Obsługi Interesantów (parter) lub
  • w sekretariacie Wydziału Inwestycji i Urbanistyki (pokój Nr 208 - II piętro)
  1. Przesłać elektronicznie za pośrednictwem Platformy ePUAP z wykorzystaniem usługi Pisma ogólnego do podmiotu publicznego.
 

Jednostka odpowiedzialna

Wydział Inwestycji i Urbanistyki (pokój Nr 208 - II piętro)

Numer telefonu +48 32 755 06 03

 

Opłaty

  1. Postępowanie nie podlega opłatom.
  2. Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 PLN.
  3. Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej. 
  4. Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto urzędu.
  5. Numer Rachunku Bankowego: MIASTO RACIBÓRZ  78 1050 1070 1000 0004 0003 3692
  6. Bezpośrednio zapłaty bez pobierania dodatkowych opłat można dokonać w ING Banku Śląskim S.A. Oddz. w Raciborzu lub w kasie Urzędu Miasta Racibórz - pokój Nr 116 (I piętro).
  7. Termin wniesienia opłaty: najpóźniej w dniu składania pisma.

 

Terminy i sposób załatwienia sprawy

  1. Po podjęciu przez radę gminy (miasta) uchwały o przystąpieniu do sporządzenia planu miejscowego prezydent miasta ogłasza o podjęciu uchwały określając sposoby i miejsce składania wniosków do projektu planu miejscowego oraz termin ich składania, nie krótszy jednak niż 21 dni od dnia ogłoszenia.
  2. O przystąpieniu do sporządzania planu ogłasza się w miejscowej prasie, przez wywieszenie w widocznym miejscu na terenie objętym sporządzanym aktem planowania przestrzennego lub w siedzibie urzędu, przez udostępnienie informacji na stronie internetowej urzędu oraz w Biuletynie Informacji Publicznej, a także w sposób zwyczajowo przyjęty w danej miejscowości.
  3. Następnie sporządzany jest projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (wraz z prognozą oddziaływania na środowisko), który - po uzyskaniu wymaganych przepisami opinii i uzgodnień – podlega konsultacjom społecznym.
 

Tryb odwoławczy

  1. Tryb odwoławczy nie występuje.
  2. W przypadku naruszenia przez miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego interesu prawnego Wnioskodawcy, może on - po uchwaleniu planu przez Radę Miasta - wnieść skargę na uchwałę rady w sprawie przyjęcia planu do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Opis sposobu wnoszenia skargi do sądu administracyjnego został przedstawiony poniżej.
  3. Każdy, czyj interes prawny lub uprawnienie zostały naruszone uchwałą podjętą przez organ gminy w sprawie z zakresu administracji publicznej, może - po bezskutecznym wezwaniu do usunięcia naruszenia - zaskarżyć uchwałę do sądu administracyjnego.
  4. Wezwanie do usunięcia naruszenia interesu prawnego lub uprawnienia można złożyć w każdym czasie, po wejściu uchwały w życie.
  5. Uchwała Rady Miasta w sprawie uchwalenia planu miejscowego obowiązuje od dnia wejścia w życie w niej określonego, jednak nie wcześniej niż po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w dzienniku urzędowym województwa.
  6. Uprawnionym do udzielania odpowiedzi na wezwanie o usuniecie naruszenia interesu prawnego lub uprawnienia jest jedynie organ, którego uchwała była przedmiotem wezwania, a nie jego przewodniczący.
  7. Skargę na uchwałę - po bezskutecznym wezwaniu do usunięcia naruszenia interesu prawnego lub uprawnienia - należy złożyć w terminie do 60 dni od dnia złożenia wezwania, ale nie później niż 30 dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie.
  8. Wniesienie skargi podlega opłatom sądowym.
 

Inne informacje

  1. Karta opisuje przyjmowanie i rozpatrywanie uwag do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub planu ogólnego w okresie konsultacji społecznych w terminie wyznaczonym w ogłoszeniu.
  2. Podstawą przystąpienia do sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub jego zmiany oraz planu ogólnego jest uchwała rady gminy (miasta).
  3. O przystąpieniu do sporządzania planu ogłasza się w miejscowej prasie, przez wywieszenie w widocznym miejscu na terenie objętym sporządzanym aktem planowania przestrzennego lub w siedzibie urzędu, przez udostępnienie informacji na stronie internetowej urzędu oraz w Biuletynie Informacji Publicznej, a także w sposób zwyczajowo przyjęty w danej miejscowości.
  4. Zainteresowane osoby fizyczne, podmioty i instytucje oraz organizacje mogą zgłaszać swoje wnioski dotyczące sposobu zagospodarowania przestrzennego nieruchomości i terenów położonych w obszarze sporządzanego planu.
  5. Następnie sporządzany jest projekt aktu planowania przestrzennego (wraz z prognozą oddziaływania na środowisko), który - po uzyskaniu wymaganych przepisami opinii i uzgodnień - podlega konsultacjom społecznym.
  6. Projekt planu w okresie konsultacji społecznych publikowany jest na stronie internetowej miasta.
  7. Konsultacje społeczne prowadzi się przez okres minimum 28 dni.
  8. Konsultacje społeczne podlegają ogłoszeniu w sposób określony w pkt. 3, nie później niż w dniu rozpoczęcia konsultacji.
  9. Formami konsultacji społecznych są:
  • zbieranie uwag;
  • spotkania otwarte, panele eksperckie lub warsztaty, poprzedzone prezentacją projektu aktu planowania przestrzennego;
  • spotkania plenerowe lub spacery studyjne, zorganizowane na obszarze objętym aktem planowania przestrzennego;
  • ankiety lub geoankiety;
  • wywiady, prowadzenie punktu konsultacyjnego lub dyżury projektanta.
  1. Jeżeli rada miasta stwierdzi konieczność dokonania zmian w przedstawionym do uchwalenia projekcie aktu planowania przestrzennego, w tym także w wyniku uwzględnienia uwag do projektu planu wymagających ponowienia uzgodnień - ww. czynności ponawia się w zakresie niezbędnym do dokonania tych zmian.
  2. Plan ogólny oraz miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego uchwala Rada Miasta,
  3. W przypadku zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub zmiany planu ogólnego procedura przebiega w taki sam sposób.
  4. W celu wniesienia uwag do projektu aktu planowania przestrzennego należy wypełnić stosowny formularz.

Przetwarzanie danych osobowych

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE. L. Nr 119 poz.1z 2016 r.) - dalej RODO:

  1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Prezydent Miasta Racibórz ul. Króla Stefana Batorego 6, 47-400 Racibórz, inwestycje@um.raciborz.pl, tel. 32 75 50 603.
  2. Dane kontaktowe inspektora ochrony danych to iodo@um.raciborz.pl.
  3. Celem przetwarzania danych osobowych jest rozpatrzenie wniosku.
  4. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO - wypełnienie obowiązku wynikającego z przepisu prawa tj. ustawy z dnia 27 marca 2003 r. Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne.
  5. Dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom.
  6. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego.
  7. Pana/Pani dane osobowe będą przechowywane wieczyście, zgodnie z JRWA, tj. Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
  8. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Panu/Pani prawo do:
  • żądania dostępu do danych dotyczących osoby, której dotyczą,
  • sprostowania danych osobowych,
  • żądania usunięcia danych,
  • żądania ograniczenia przetwarzania,
  • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
  • prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych,
  • wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  1. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Jest Pan/Pani zobowiązana do ich podania, konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości rozpatrzenia wniosku.
  2. Pana/Pani dane nie będą przetwarzane dla zautomatyzowanego podejmowania decyzji, nie będą poddane profilowaniu.

Kategorie
Załatwianie spraw i procedury:
Wydział Inwestycji i Urbanistyki

Dokumenty:
Plik pdf Pismo dotyczące aktu planowania przestrzennego.pdf
05-12-2023 13:29:42
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
152KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu