W Urzędzie Miasta Racibórz uruchomiona została elektroniczna skrzynka podawcza. Z pomocą Elektronicznej Skrzynki Podawczej osoby posiadające bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub profil zaufany ePUAP mogą załatwić sprawę bez konieczności osobistego stawiennictwa w Urzędzie, o ile przepisy obowiązującego prawa nie stanowią inaczej.
Jeżeli nie posiadasz podpisu kwalifikowanego udaj się z dowodem osobistym i pendrivem do Biura Obsługi Interesantów Urzędu Miasta Racibórz, gdzie możesz uzyskać certyfikat niekwalifikowany CC SEKAP. PAMIĘTAJ : Podpis ten będzie certyfikowany w ramach Platformy SEKAP, co oznacza, że nie będzie można się nim posługiwać poza urzędami objętymi systemem.
Jak korzystać z Platformy SEKAP?
Korzystanie z usług elektronicznych rozpoczynamy od założenia bezpłatnego konta użytkownika na Platformie SEKAP (www.sekap.pl) poprzez zakładkę logowanie.
Po zalogowaniu się i wybraniu odpowiedniego urzędu udostępniony zostanie katalog usług, z którego należy wybrać interesującą nas usługę (sprawę).
Jeżeli chcesz załatwić sprawę elektronicznie, a nie została ona ujęta w katalogu usług oferowanym na Platformie SEKAP wówczas skorzystaj z ogólnej Karty Usług "Złożenie podania (wniosku) w sprawie nie sklasyfikowanej w katalogu usług". Aby mieć pewność, że Twoje podanie spełnia wszystkie wymagania dotyczące sprawy, którą chcesz załatwić zapoznaj się z interesującą Cię procedurą sprawy realizowaną przez Urząd. Wykaz wszystkich procedur spraw znajdziesz tutaj.
Więcej informacji na temat korzystania z Platformy znajduje się w tutaj
INNE METODY DOSTARCZANIA DOKUMENTÓW ELEKTRONICZNYCH DO URZĘDU MIASTA RACIBÓRZ :
1) dostarczenie dokumentu opatrzonego bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą kwalifikowanego certyfikatu na adres : boi@um.raciborz.pl. Jednocześnie informujemy, że wysłanie dokumentów tą drogą nie zapewnia uzyskania urzędowego poświadczenia odbioru. Ponadto przesyłki takie uważa się za wniesione nieskutecznie jeżeli :
- w przepisach został określony wzór pisma lub wzór nieelektroniczny,
- w centralnym lub lokalnym repozytorium został umieszczony wzór pisma przeznaczony do załatwienia danej sprawy inny niż ogólny.
2) dostarczenie dokumentów na nośnikach informatycznych do Biura Obsługi Interesantów Urzędu Miasta w godzinach pracy Urzędu. Akceptowane nośniki : Pendrive, płyta CD, DVD.
Wielkość wszystkich przesyłanych załączników dołączonych do jednego formularza nie może przekroczyć 5 MB.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013
Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego - realna odpowiedź na realne potrzeby
Informacje źródłowe na temat Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013 znajdują się na stronie www.rpo.slaskie.pl