Zaświadczenie zawierające pełny lub częściowy odpis danych z rejestru zastrzeżeń numerów PESEL

19‑12‑2023 11:08:49
KARTA INFORMACYJNA

Urząd Miasta Racibórz, ul. Króla Stefana Batorego 6
Centrala nr tel. +48 32 755 06 00,
Wydział Spraw Obywatelskich nr tel. +48 32 755 06 15

 

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 7 lipca 2023 r. o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczania niektórych skutków kradzieży tożsamości  (Dz.U. z 2023 r., poz. 1394).
  2. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności  (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz.1191 r. z późn. zm.).
  3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 775 z późn. zm.).
  4. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 2111).
  5. Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 7 listopada 2023 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania wniosków stosowanych przy zastrzeganiu albo cofaniu zastrzeżenia numeru PESEL (Dz. U. z 2023 r. poz. 2485).

 

Wymagane dokumenty

  1. Wypełniony wniosek (patrz załącznik).
  2. Do wglądu:
  • dowód osobisty lub paszport  - w przypadku, gdy wnioskodawcą jest obywatel polski,
  • dokument podróży cudzoziemca lub inny dokument potwierdzający tożsamość i obywatelstwo - w przypadku gdy wnioskodawcą jest cudzoziemiec.
  1. Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.
  2. Dowód wniesienia opłkaty skarbowej.

 

Sposób dostarczania dokumentów

Wymagane dokumenty należy złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach pracy (pokój Nr 5 - parter) na piśmie utrwalonym w postaci papierowej, opatrzonym własnoręcznym podpisem.

Sprawę można załatwić także za pośrednictwem usługi elektronicznej pn. "Uzyskaj zaświadczenie o swoich danych z rejestru zastrzeżeń numerów PESEL"  dostępnej na stronie mobywatel.gov.pl  lub w aplikacji mobilnej mObywatel.

 

Jednostka odpowiedzialna

Wydział Spraw Obywatelskich (pokój Nr 5 - parter)
Numer telefonu +48 32 755 06 15

 

Opłaty

  1. Za zaświadczenie - 17 PLN.
  2. Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii:17 PLN. Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
  3. Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto urzędu.
  4. Numer Rachunku Bankowego: MIASTO RACIBÓRZ : 78 1050 1070 1000 0004 0003 3692
  5. Bezpośrednio zapłaty bez pobierania dodatkowych opłat można dokonać w kasie Urzędu Miasta Racibórz - pokój Nr 116 (I piętro).

 

Terminy i sposób załatwienia sprawy

Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 7 dni

 

Tryb odwoławczy

Brak

 

Przetwarzanie danych osobowych (patrz załącznik)

Dokumenty:
Plik pdf Wniosek o wydanie zaświadczenia rejestr zastrzeżeń.pdf
19-12-2023 11:47:53
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
252KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik pdf Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych RODO.pdf
19-12-2023 11:47:53
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
222KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu