Przyznawanie dotacji z budżetu miasta Racibórz na realizację inwestycji związanych z usuwaniem elementów zawierających azbest z obiektów budowlanych zlokalizowanych na terenie Raciborza

06‑06‑2011

KARTA INFORMACYJNA
Urząd Miasta Racibórz, ul. Króla Stefana Batorego 6
Centrala nr tel. +48 32 755 06 00,
Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa nr tel. +48 32 755 06 77



Podstawa prawna

  1. Art. 400a ust. 1 pkt 5 oraz art. 403 ust. 4-6 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo Ochrony Środowiska  (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2556 z późn. zm.).
  2. Uchwała Nr LI/749/2022 Rady Miasta Racibórz z dnia 21 grudnia 2022r. w sprawie Regulaminu przyznawania dotacji ze środków budżetu Miasta Racibórz na realizację inwestycji związanych z usuwaniem elementów zawierających azbest z obiektów budowlanych zlokalizowanych na terenie Raciborza.
  3. Uchwała Budżetowa Miasta Racibórz na dany rok.


 Wymagane dokumenty

  1. Wniosek WOS6 (patrz załącznik).
  2. Załączniki do wniosku:
  • ocena stanu technicznego sporządzona przez osobę z uprawnieniami budowlanymi stwierdzająca, występowanie wyrobów zawierających azbest w danym obiekcie budowlanym wraz z identyfikacją ich rodzaju i ilości, z tym zastrzeżeniem, że przegląd winien być sporządzony zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 roku w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004 r. Nr 71 poz. 649 z późniejszymi zmianami),
  • informacja o wyrobach zawierających azbest, do której złożenia jest zobowiązany wykorzystujący te wyroby, zgodna z wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. z 2011r. Nr 8 poz. 31) - w zakresie wyrobów dotychczas wykorzystywanych,
  • kopia pisma akceptującego zgłoszenie prac z azbestem niewymagających pozwolenia na budowę złożonego u Starosty Raciborskiego (wymagane na 30 dni przed planowanym rozpoczęciem robót), lub w przypadku gdy podczas rozbiórki elementów budowlanych zawierających azbest nastąpi zmiana elementów konstrukcyjnych obiektu lub zmiana wyglądu w odniesieniu do otaczającej zabudowy na terenie miasta - kopia pozwolenia na budowę,
  • kopia umowy na wykonanie prac usuwania elementów zawierających azbest, zawartej ze specjalistyczną firmą posiadającą stosowną decyzję administracyjną uprawniającą do prowadzenia przedmiotowych prac.
  1. Załączniki dodatkowe w przypadku gdy wnioskodawcą jest podmiot prowadzący działalność gospodarczą:

  • potwierdzenie wywiązywania się z obowiązku wnoszenia opłat za korzystanie ze środowiska (wyliczenie wysokości opłaty, kopia przelewu lub zaświadczenie o braku zaległości wydane przez właściwy Urząd Marszałkowski),
  • wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis, jaką przedsiębiorca otrzymał w okresie bieżącego roku kalendarzowego, w którym występuje o wsparcie oraz dwóch poprzedzających lat kalendarzowych lub oświadczenia o wielkości otrzymanej pomocy de minimis w tym okresie, a w przypadku nieotrzymania pomocy de minimis w tym okresie - stosownego oświadczenia,
  • informacje niezbędne do udzielenia pomocy de minimis, o których mowa w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. Nr 53, poz. 311 z późn.zm.).

 

Sposób dostarczania dokumentów

Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:

  1. Przesłać pocztą tradycyjną.
  2. Złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach pracy:
  • w Biurze Obsługi Interesantów (parter) lub
  • w sekretariacie Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa (pokój Nr 224 - II piętro)
  1. Przesłać elektronicznie za pośrednictwem Platformy ePUAP z wykorzystaniem usługi Pismo ogólne do podmiotu publicznego.

 

Jednostka odpowiedzialna

Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa (pokój Nr 224 - II piętro)
Numer telefonu +48 32 755 06 77

 

Opłaty

Brak


Termin udzielenia odpowiedzi

  1. Wnioski należy składać przed realizacją zadania w terminie do 31 października danego roku.
  2. Wnioski realizowane będą według kolejności podpisania umowy dotacji do wysokości środków przeznaczonych na ten cel w uchwale budżetowej na dany rok.
  3. Wypłata przyznanych środków nastąpi w terminie do 30 dni od dostarczenia kompletu dokumentów rozliczeniowych i po potwierdzeniu przez wyznaczonego pracownika Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miasta Racibórz wykonania zadania.
  4. Ostateczny termin zakończenia zadania - 30 listopada danego roku.

 

Tryb odwoławczy

Nie przysługuje
 

Inne informacje

Szczegółowy tryb przyznawania i rozliczania dotacji określa "Regulamin udzielania dotacji z budżetu Miasta Racibórz na realizację inwestycji związanych z usuwaniem elementów zawierających azbest z obiektów budowlanych zlokalizowanych na terenie Raciborza" (patrz załącznik - regulamin)

 

Przetwarzanie danych osobowych

  1. Administratorem Danych jest Prezydent Miasta Racibórz ul. Króla Stefana Batorego 6, 47-400 Racibórz, boi@um.raciborz.pl, tel. 32 755 06 00.
  2. Dane kontaktowe inspektora ochrony danych to iodo@um.raciborz.pl.
  3. Celem przetwarzania danych osobowych jest realizacja wniosku o udzielenie dotacji ze środków budżetu Miasta Racibórz na realizację inwestycji związanych z usuwaniem elementów zawierających azbest z obiektów budowlanych zlokalizowanych na terenie Raciborza.
  4. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest:
  • wypełnianie obowiązku wynikającego z Uchwały Nr V/56/2011 Rady Miasta Racibórz z dnia 30 marca 2011r. w sprawie przyznawania dotacji ze środków budżetu Miasta Racibórz na realizację inwestycji związanych z usuwaniem elementów zawierających azbest z obiektów budowlanych zlokalizowanych na terenie Raciborza z późn. zm.;,
  • podjęcie działań na Pana/Pani żądanie przed zawarciem umowy oraz wykonanie umowy,
  • wykonanie zadania realizowanego w interesie publicznym.
  1. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych podanych dobrowolnie jest zgoda na przetwarzanie tych danych osobowych. Podanie przez Pana/Panią danych dobrowolnych np. danych kontaktowych celem zapewnienia szybkiej i sprawnej komunikacji w zakresie rozpatrywanej sprawy, stanowi jednoczesną zgodę na ich przetwarzanie.
  2. Na podstawie obowiązujących przepisów prawa, jeśli będzie to konieczne, Pana/Pani dane będą udostępniane innym administratorom, podmiotom przetwarzającym oraz osobom upoważnionym do przetwarzania danych osobowych, które muszą mieć dostęp do danych, aby wykonywać swoje obowiązki. Wymienieni odbiorcy danych zostaną zobowiązani do zachowania danych osobowych w poufności w procesie ich przetwarzania.
  3. Pana/Pani dane nie będą przekazywane do państwa trzeciego.
  4. Dane osobowe będą przechowywane przez okres wyznaczony przepisami prawa. Dokumentacja sprawy ma trwałą wartość historyczną i jest przewidziana do przekazania do archiwum państwowego.
  5. Podanie przez Pana/Pani danych osobowych jest warunkiem zawarcia umowy i wynika z Pana/Pani zgody. Jest Pan/Pani zobowiązana do ich podania, konsekwencją ich niepodania będzie brak realizacji Pana/Pani wniosku
  6. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Panu/Pani prawo do:
  • żądania dostępu do danych dotyczących osoby, której dotyczą,
  • sprostowania danych osobowych,
  • żądania usunięcia danych osobowych,
  • żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
  • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
  • cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,
  • wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  1.  Pana/Pani dane nie będą przetwarzane dla zautomatyzowanego podejmowania decyzji, nie będą profilowane.

Kategorie
Załatwianie spraw i procedury:
Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa

Dokumenty:
Plik pdf REGULAMIN OS
01-02-2023 16:48:19
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
328KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik pdf WOS6
01-02-2023 16:48:19
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
86KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu